دسترسی سریع

بيشتر

واحد‌های تولیدی نمونه و شایسته تقدیر در خوزستان معرفی شدند

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در مراسمی واحد‌های تولیدی نمونه و شایسته تقدیر در استان معرفی شدند و از آنها تقدیر بعمل آمد.

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: واحد‌های تولیدی در استان در بازه زمانی یک سال مورد بررسی قرار می‌گیرند و ملاک‌هایی برای آن‌ها به منظور انتخاب واحد نمونه استاندارد در سطح ملی و کشوری در نظر گرفته می‌شوند.

او افزود: واحد تولیدی نفت پاسارگاد در ارزیابی تولید فرآورده قیر با کسب ۷۵ امتیاز، کشت و صنعت دهخدا در تولید شکر سفید با کسب ۷۲ امتیاز و فولاد اکسین با تولید ورق فولادی گرم نوردیده ساختمانی با کسب ۶۷ امتیاز به عنوان واحد‌های تولیدی نمونه استانی انتخاب شدند.

قیصی پور بیان داشت: شرکت پگاه خوزستان با تولید شیر فرادما و استریلیزه با کسب ۶۷ امتیاز و کشت و صنعت امیرکبیر با تولید شکر سفید با کسب ۵۸ امتیاز، ۲ واحد شایسته تقدیر در استان خوزستان هستند.

مدیرکل استاندارد خوزستان استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مورد ارزیابی، نبود نقص بحرانی و عمده در سنوات قبل، وضعیت آزمایشگاه واحد تولیدی از نظر کمیت و کیفیت تجهیزات و نیروی انسانی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین، تجدید نظر استاندارد‌های ملی در رشته صنعتی و صادرات واحد تولیدی را از ملاک‌های ارزیابی واحد‌های تولیدی مذکور عنوان کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: دارابودن گواهینامه‌های سیستم مدیریت معتبر در سطوح ملی و بین المللی، میزان فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی، مدیر کنترل کیفیت، ارتقای فناوری، تکنولوژی و چگونگی روش ساخت و تولید، دارا بودن مدارک و شواهدی دال بر انجام کار‌های تحقیقاتی مرتبط با ارتقای کیفیت رشته صنعتی موردنظر در طول دوره ارزیابی از دیگر ملاک‌های ارزیابی واحد‌های تولیدی محسوب می‌شوند