دسترسی سریع

اخبار اداره کل خوزستان بيشتر

توسط اداره کل استاندارد استان خوزستان صورت پذیرفت :

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: یک کارخانه تولید میلگرد غیر استاندارد در اهواز شناسایی و محموله تولیدی آن توقیف شد.

رضا قیصی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از انتشار کلیپی در خصوص شایبه غیراستاندارد بودن میلگرد ساختمانی در یکی از کارگاه‌های ساختمانی اهواز، موضوع توسط اداره کل استاندارد خوزستان مورد پیگیری قرار گرفت و پس از شناسایی کارگاه، نمونه برداری از محموله میلگرد تولیدی، و فرآیند شناسایی محل تولید میلگردها آغاز شد.
وی گفت: در مدت ۴۸ ساعت علاوه بر انجام آزمون بر روی نمونه میلگردهای شناسایی شده که نشان دهنده نبود انطباق فیزیکی و مکانیکی میلگردها با مشخصات درج شده بر روی محصول بود محل تولید آنها در اهواز شناسایی شد.
مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: تمامی میلگردهای تولیدی کارخانه که با مشخصات استاندارد ملی منطبق نبودند توقیف شدند و هم اکنون پرونده برای اعمال قانون در حال تکمیل مستندات است تا به مراجع قضایی ارسال شود. همچنین عملیات شناسایی مکان‌های احتمالی به‌ کارگیری و مصرف محصول همچنان در حال انجام است.
 قیصی پور گفت: از هم استانی‌ها، دست اندرکاران ساخت و ساز، فعالان پروژه‌های عمرانی و مهندسان درخواست می شود در صورت مشاهده یا استفاده احتمالی از میلگردهای با مارکینگ و نشان SKSI که بیشتر نمره ۱۶ هستند موضوع را به اداره کل استاندارد خوزستان اطلاع دهند و از استفاده آنها به عنوان عناصر سازه‌ای ساختمان خودداری کنند.