یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
18:54:45
1400/1/21 شنبه
صفحه اصلی
میز خدمت
دانلود فرم ها و مدارک مورد نیاز
شناسنامه خدمت
استعلام الکترونیکی
کتابچه راهنمای ارباب رجوعان
سامانه ملی خدمات دولت
معرفی خدمات
معرفی خدمات
سامانه شفافیت
خدمات الکترونیکی
اطلاع رسانی
قوانین و مقررات
بیانیه توافق سطح خدمت کاربران
زمان های خروج از دسترس
بیانیه حریم خصوصی کاربران
دستور العمل ها و روش های اجرایی
استاندارد های ملی
فهرست استاندارد های ملی
جستجوگر منابع و موضوعات پیشنهاد های تدوین استاندارد های ملی
فهرست استاندارد های ملی اجباری
امور تدوین استاندارد
فهرست اولویت های تدوین استاندارد ملی
پیش نویس استانداردهای ملی
پیشنهادات کمیته برنامه ریزی
استعلام
استعلام کد ده رقمی کالای دارای نشان استاندارد ملی ایران
فهرست واحدهای تولیدی تحت پوشش
پرسش های متداول
تعرفه ها
دستورالعمل بروزرسانی
پیشگیری،نظارت و مقابله با فساد
تصمیم گیری الکترونیک
راهبرد مشارکت الکترونیکی
تالار بحث و گفتگو
نظرسنجی
نظرسنجی خدمات
مشاهده نتایج نظرسنجی خدمات
نظرسنجی خدمات کیفیت سامانه های سازمان
انتقادات،پیشنهادها و شکایات
سامانه نظام پیشنهادها
سامانه رسیدگی به شکایات سازمان
شیوه های ثبت شکایات مردمی
فلوچارت رسیدگی به شکایات
ثبت مشکلات سامانه ها و پورتال
مناقصه و مزایده
پشتیبانی از افراد کم توان
همکاران سازمان
کارشناسان استاندارد
فهرست دارندگان پروانه کارشناسی اشخاص حقیقی
قیمت پایه حق الزحمه کارشناسان استاندارد
اشخاص حقوقی تایید شده برای تهیه پیش نویس استانداردهای ملی ایران
ویراستاران
آزمایشگاه های همکار
شرکت های بازرسی کالا
شرکت های بازرسی فنی
فهرست مراکز آموزشی همکار
مراکز آزمون مهارت
ارتباط با ما
تماس با ما
ارتباط مستقیم با مدیر کل
اطلاعات تماس مسئولین و کارشناسان
کانال ما در پیام رسان سروش
ارتباط با بازرس اداره کل
سوالات متداول
درباره اداره کل
معرفی
معرفی استان
معرفی اداره کل
تاریخچه استان
معرفی مدیر کل
ساختار سازمانی
اطلاع رسانی حوزه های کاری
ادارات شهرستانی
اداره استاندارد آبادان
حوزه های معاونت
استانداردسازی و آموزش
ارزیابی انطباق
اداری و مالی
اداره ها
اجرای استاندارد
امور آزمایشگاه ها
اندازه شناسی،اوزان و مقیاس ها
تایید صلاحیت
واحد روابط عمومی
صادرات و واردات
حقوقی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد
گزارشات دستگاه
گزارش عملکرد اداره کل
گزارش سالیانه سازمان ملی استاندارد
افتخارات اداره کل
ارتقا سلامت اداری
منشور اخلاقی
منشور حقوق مراجعه کنندگان
ادارات کل استانی
نقشه سایت
درگاه ملی مجوزها
ببینید و بشنوید
دسترسی سریع
نسخه موبایلی سامانه های استاندارد
استعلام پروانه های کاربرد علامت استاندارد
سامانه نظارت بر استاندارد تجهیزات تفریحی
سامانه دادور
سامانه جامع تدوین استاندارد های ملی
سامانه بازرسی آسانسور
سامانه نظارت بر اجرای استاندارد
میز خدمت
مناقصه ها و مزایده ها
واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد
سامانه ستاد
راهنمای تنظیمات اتوماسیون دیدگاه
اداره استاندارد آبادان
سامانه اطلاع رسانی استاندارد ایران
راهنمای ارسال نامه در اتوماسیون دیدگاه
دانلود فرم ها
ببینید و بشنوید
بيشتر
استاندارد و سفر
سفر به انسان ها کمک میکند برای مدتی هرچند کوتاه از دغدغهها و مشکلات زندگی رهایی پیدا کرده و آنها را برای مدت کوتاهی به فراموشی بسپارند. ملاقات با آدمهای جدید از فرهنگها، نژادها و زبانهای مختلف به ما درسی بزرگ میدهد که در تمام طول زندگی برایمان مفید خواهد بود. سفر به ما میآموزد که فارغ از مدرک تحصیلی و موقعیت شغلی، این محبت و دوستی و انسانیت است که در نهایت اهمیت دارد و ارزشمند است
.
از دیدگاه اسلام نیز سفر رفتن برای كسب معرفت و دانش اندوزی و پندگیری از شگفتی های طبیعت و آثار باقیمانده از امتهای گذشته و بهرهگیری از پیشرفتهای علمی دیگران جهت برآوردن نیازهای جامعه اسلامی نه تنها مطلوب بلكه در برخی موارد لازم و ضروری است.
در این میان صنعت
گردشگری
،
صنعتی رو به رشد و پردرآمد میباشد که توجه بسیاری از مسؤلان جوامع مختلف را به خود معطوف کرده است. توسعه صنعت گردشگری، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه از اهمیت فراوانی برخوردار خواهد بود
.
صنعت گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم اقتصادی و عاملی موثر در توسعه فرهنگی و اجتماعی جوامع انسانی محسوب می شود. این صنعت ضمن کارآفرینی بسیار گسترده و درآمدزایی بالا موجب نزدیکتر شدن ملل، اقوام و فرهنگها به یکدیگر شده است. امروزه گردشگری به عنوان یک رویکرد مهم میتواند با برنامهریزی اصولی و شناسایی مزیتها و محدودیتها، نقش موثری در توسعه و تنوع بخشی به اقتصاد بر عهده داشته باشد.
یکی از عوامل رشد و توسعه این صنعت، برنامهریزی بهینه امور مربوط به گردشگران در جهت ارائه خدمات مناسب و درخور به آنهاست و در این میان استانداردسازی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند. هدف اصلی از استانداردسازی خدمات گردشگری، حفظ حقوق مصرفکنندگان و تطابق هرچه بیشتر خدمات ارائه دهندگان خدمت با انتظارات و نیازهای گردشگران است. گردشگری پایدار و پیشگیری از آسیب رساندن به طبیعت نیز در این میان از اهمیت ویژهای برخوردار است
.
ISO
استانداردهایی دارد که
حامی توسعهی پایدار درگردشگری جهانی و اشتغالزایی بیشتر و بهتر هستند
.
یکی از استانداردهای جدید
ISO
که در سال 2021 چاپ شده، استاندارد
ISO 21902
است که
الزامات و رهنمودهایی را برای سهولت دسترسی و لذت بردن از گردشگردی توسط افراد در هر سن و با هر مقدار توانایی را ارائه میدهد و افرادی را شامل میشود که ممکن است با مشکلات دسترسی روبرو باشند یا شرایط خاصی برای دسترسی داشته باشد، مانند افراد دارای معلولیت و افراد مسن
.
یکی از بهترین راهها برای تجربه فرهنگ محلی یک کشور، چشیدن طعم غذاهای بینظیر آن است، بنابراین بسیار مهم است که آن را به روشی صحیح حفظ کنیم. در سال 2021 استاندارد
ISO21621
چاپ شد که در آن
الزامات و توصیههایی برای رستورانهای سنتی در سراسر جهان بیان میشود و یکی از اهداف آن حفظ سنتهاست، از ظاهر رستورانها گرفته تا نحوه سرو غذا و به گردشگران کمک میکند تا انتخابهای آگاهانهتری در مورد محل خوردن غذا داشته باشند.
از زمان همهگیری جهانی (
Pandemic
)ویروس
کرونا بخش گردشگری به طور جدی تحت تاثیر آن قرار گرفته است. با توجه به تاثیر مهم گردشگری در اقتصاد، کشورهای جهان نیاز به تعریف و پیادهسازی معیارهایی برای کاهش انتشار همهگیری جهانی و بهبود اعتماد به گردشگری و خدمات گردشگری، احساس کردند. استاندارد ملی 23026 که با استفاده از استاندارد
ISO/PAS 5643:2021
تدوین شده است الزامات و رهنمودهای پایه برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در صنعت گردشگری را تعیین میکند و مکملی برای شیوهنامههای ملی موجود است. این معیارها به بهبود بخش گردشگری و بازیابی اعتماد مسافران کمک میکند.
https://www.iso.org/contents/news/2022/07/trending-in-global-tourism.html
مترجم: زینب عبدویس زاده
کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان
1401/5/10 دوشنبه
آرشیو
چاپ
ارسال
نسخه قابل چاپ
.
خانه
|
بازگشت
|
حريم خصوصي كاربران
|
اجرا با :
پورتال سازمانی
سیگما
Guest (insoguest)